Rutin Harian Aku

Aku kongsikan rutin harian dalam menjaga ma sepanjang hari.


4.15 pg : - Aku bangun awal untuk membantu ma bangun dari katil.
7.30 pg : -  Sediakan sarapan untuk ma, biasa teh o
                  dan sedikit kuih. Waktu yang sama aku 
                  akan rebus bali bagi rawat penyakit 
                  buah pinggang ma.

10.00pg : - Cari makanan untuk makan tengahari.

                   Biasa beli dan kadangkala masak dan

                   Kadangkala mak saudara bagi.

12.00 tgh : - Teman ma makan tengahari,

                     aku kena temankan kerana ma mudah 

                    tersedak waktu makan.

2.00 ptg : - Kemas katil ma - sembur dettol

5.00 ptg : - Buang sampah dan cari makanan untuk

                   minum petang ma.

11.00 mlm / 

12.00 mlm : - Bantu ma naik atas katil

                       untuk ma tidur serta 

                       tutup lampu bilik dan

                       ruang tamu.

12.30 pg : - Baru aku tidur setelah pastikan ma     

                   tidur.

1.00 pg -

4.30 pg :- Aku bangun berselang-seli sambil tengok

                keadaan ma. Hal disebabkan ma sering

                mengalami masalah pernafasan.


Waktu malam, aku lebih kepada tidur-tidur ayam. Disebabkan aku hanya tidur nyenyak pada siang hari. Aku mungkin bukan seorang lelaki yang sempurna yang menjadi pilihan para wanita di luar sana. Cukup Allah SWT Maha mengetahui segalanya.

Lain anak, lain cara menjaga ibubapa masing-masing. Ketika umur 40 tahun, aku tidak bekerja. Mungkin disebabkan aku malas, mungkin aku takut untuk tinggalkan ma seorang disebabkan sejarah kesihatan ma.

                           

Comments

Popular posts from this blog

Pengalaman menjadi Guru

AKU PELAJAR PENGAJIAN MEDIA,

BAGAIMANA MENJADI TELEMARKETING?